Laatst bijgewerkt: 1-nov-2023
Geldig tot: 1-nov-2024
Kom je er niet uit of ben je niet tevreden over de oplossing, dan kun je gebruik maken van een mediator.
Wat kan een mediator voor jou doen?
De mediator is op geen enkele manier verbonden aan de zorgaanbieder, noch aan jou. Ze kijkt neutraal naar het probleem en begeleidt vanuit deze positie jou en de zorgaanbieder bij het alsnog bereiken van een passende oplossing. De ervaren mediator is deskundig en heeft een opleiding tot mediator met succes afgerond.
Hoe kun je een mediator inschakelen?
Je kunt hiervoor gebruik maken van de website www.erisietsmisgegaan.nl
Als de stap met de mediator ook niet heeft geleid tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing, kun je je wenden tot de geschillencommissie.
Je kunt het geschil in dat geval binnen vijf jaar na deze kennisgeving voorleggen aan de bij ons aangesloten Geschillencommissie.
Aan het melden van een klacht of geschil zijn geen kosten verbonden. De uitspraak is bindend.
Hoe kun je jouw klacht kenbaar maken?
Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van www.erisietsmisgegaan.nl
Wil je liever je verhaal (eerst) in vertrouwen aan iemand vertellen? Dan kun je contact opnemen met de vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon biedt alle ruimte voor jouw verhaal en emotie. Samen met jou worden mogelijke oplossingen in kaart gebracht en de eventuele gevolgen besproken. De vertrouwenspersoon helpt je jouw eigen keuze te maken en begeleidt je in dit hele proces. Je mag ook alleen je hart komen luchten.
De vertrouwenspersoon heeft ook een geheimhoudingsplicht en zal nooit iets doen zonder dat dit van tevoren met jou is besproken.
Hoe kun je contact opnemen met de vertrouwenspersoon?
Mandy Lagerweij is Gecertificeerd vertrouwenspersoon LVV (Landelijke Vereniging voor Vertrouwenspersonen) en onafhankelijk.
Je kunt haar bereiken per mail via vertrouwenspersoon@erisietsmisgegaan.nl