Contact

Heb je vragen over wat Berkel-B voor jouw kind kan betekenen? We denken graag met je mee! We werken hiervoor met een Klant Contact Centrum. Dit bestaat uit een aantal adviseurs die alles weten over de hulp die Berkel-B kan bieden. Ook voor scholen die (kort) willen overleggen, zijn wij bereikbaar. Als je graag met één van onze adviseurs wilt praten, kun je contact opnemen met onze zorgadministratie. Vul daarvoor het contactformulier hieronder in. Een van onze collega’s van de zorgadministratie zal dan contact met je opnemen om een afspraak in te plannen bij één van onze adviseurs.
Postadres
Handelsweg 11B
7251 JG Vorden
E-mailadres
info@berkel-b.nl
Telefoonnummer Zorgadministratie
0573-257696
Openingstijden
08.30-17.00 uur

Locaties

Wij zijn actief in het donkerblauw gekleurde gebied. Wij behandelen ook kinderen in Hart van Brabant. De behandelingen vinden plaats op de school waarop het kind les krijgt of op één van onze behandellocaties.
Locaties Berkel-B
Deventer

Behandel- en diagnostieklocatie

Munsterstraat 16, 7418 EV Deventer

 

Doetinchem

Behandel- en diagnostieklocatie

Terborgseweg 20, 7005 BA Doetinchem

Enschede

Behandel- en diagnostieklocatie

Bruggertstraat 350, 7545 PJ Enschede

Hardenberg

Behandel- en diagnostieklocaties

Gezondheidscentrum De Schans, de Schans 9, 7773 AA Hardenberg

Kaatsheuvel

Behandel- en diagnostieklocatie

Wilhelminaplein 2, 5171 KX Kaatsheuvel (Gezondheidscentrum, voorheen kerk)

Lochem

Behandel- en diagnostieklocaties

Hoeflingweg 5, 7241 CJ Lochem

Raalte

Behandel- en diagnostieklocatie

Burgemeester Kerssemakersstraat  32B, 8101 AN Raalte

Schalkhaar

Behandellocatie

Bibliotheek, Lindeboomsweg 1a, 2, 7433 BH Schalkhaar

Tilburg

Behandel- en diagnostieklocatie

Lovense Kanaaldijk 61, 5013 BJ Tilburg (de Loft)

Vorden

(Zorg)administratie, backoffice en directie

Handelsweg 11B, 7251 JG Vorden

Wierden

Behandellocatie

Bibliotheek, Pouliestraat 2, 7642 EB Wierden

Winterswijk

Behandel- en diagnostieklocatie

Goudvinkenstraat 4, 7101 GK Winterswijk 

Wachttijden

Wij begrijpen dat wachten niet leuk is, vooral als je snel geholpen wilt worden. Bij Berkel-B streven we ernaar om onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. Hieronder is per type zorg dat we in een regio bieden, aangegeven of er een wachttijd geldt bij een gemeente die valt onder de regio waarin Berkel-B werkzaam is. Per regio kunnen wachttijden verschillen. De wachttijden zijn vanaf het moment dat je vanuit de gemeente een brief hebt ontvangen dat de beschikking wordt afgegeven en wij de toewijzing vanuit de gemeente hebben ontvangen. Voor de vergoede dyslexiezorg geldt dat er daarnaast ook een compleet dossier (gedeelte ouders en school) én een positieve beoordeling moet zijn. De wachttijden worden door ons regelmatig bijgewerkt. In drukke periodes en vakanties kan de wachttijd oplopen. Daarnaast is het starten van de zorg ook afhankelijk van ingeleverde en benodigde informatie en beschikbaarheid van de cliënt.
Regio Achterhoek
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
Regio Centraal Gelderland
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
Regio Hart van Brabant
  • Dyslexie: geen wachtlijst
Regio IJsselland
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
  • Jeugd GGZ: 2 - 4 weken
- Gemeente Deventer + -
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
  • Jeugd GGZ: geen wachtlijst
- Gemeente Hardenberg + -
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
  • Jeugd GGZ: 2 - 4 weken
Regio Midden-IJssel / Oost Veluwe
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
  • Jeugd GGZ: 4 - 6 weken
Regio Nijmegen
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
Regio Twente
  • Dyslexie: 6 - 10 weken
  • Jeugd GGZ: 6 - 10 weken

Klachten

Je ontvangt zorg van Berkel-B. We streven er continu naar om deze zorg te leveren op basis van jouw wensen. Om wat voor reden dan ook kun je je niet goed of niet prettig behandeld voelen. Dat kan zijn omdat je vindt dat de zorgaanbieder in de relatie met jou geen respect toont. Hij of zij komt bijvoorbeeld de afspraken niet na. Het kan ook zijn dat er iets is misgegaan in de behandeling.
Er samen uit komen
In eerste instantie kun je de kwestie bespreken met de directe behandelaar van jouw kind of diens leidinggevende. Je geeft aan wat je dwarszit en wat je wilt bereiken. Met de behandelaar of diens leidinggevende kan vervolgens gezamenlijk het probleem worden opgelost.


Klacht
Wanneer dit niet tot het gewenste resultaat leidt, kun je terecht bij Erisietsmisgegaan.nl. Deze instantie is onafhankelijk en kan je helpen je onvrede weg te nemen. Erisietsmisgegaan.nl voldoet volledig aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Er is iets mis gegaan
Wat kan Erisietsmisgegaan.nl voor jou doen? Ze bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie. Het uitgangspunt is dat we door middel van de ondersteuning van het herstelteam gezamenlijk tot een oplossing komen:
  • Het herstelteam luistert naar jouw probleem en komt samen met jou tot een heldere formulering van de klacht;
  • Ze geven je informatie over je rechten;
  • De klacht wordt inclusief een voorgestelde oplossing verzonden naar Berkel-B.
  • Als iedereen het eens is met de voorgestelde oplossing kan het dossier gesloten worden.
 
Hoe kun je jouw klacht kenbaar maken? Je kunt hiervoor gebruik maken van de website www.erisietsmisgegaan.nl
Mediator

Kom je er niet uit of ben je niet tevreden over de oplossing, dan kun je gebruik maken van een mediator.

 

Wat kan een mediator voor jou doen?

De mediator is op geen enkele manier verbonden aan de zorgaanbieder, noch aan jou. Ze kijkt neutraal naar het probleem en begeleidt vanuit deze positie jou en de zorgaanbieder bij het alsnog bereiken van een passende oplossing. De ervaren mediator is deskundig en heeft een opleiding tot mediator met succes afgerond.

 

Hoe kun je een mediator inschakelen?

Je kunt hiervoor gebruik maken van de website www.erisietsmisgegaan.nl

Geschillencommissie

Als de stap met de mediator ook niet heeft geleid tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing, kun je je wenden tot de geschillencommissie.

 

Je kunt het geschil in dat geval binnen vijf jaar na deze kennisgeving voorleggen aan de bij ons aangesloten Geschillencommissie.

 

Aan het melden van een klacht of geschil zijn geen kosten verbonden. De uitspraak is bindend.

 

Hoe kun je jouw klacht kenbaar maken?

Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van www.erisietsmisgegaan.nl

 

Vertrouwenspersoon

Wil je liever je verhaal (eerst) in vertrouwen aan iemand vertellen? Dan kun je contact opnemen met de vertrouwenspersoon.

 

De vertrouwenspersoon biedt alle ruimte voor jouw verhaal en emotie. Samen met jou worden mogelijke oplossingen in kaart gebracht en de eventuele gevolgen besproken. De vertrouwenspersoon helpt je jouw eigen keuze te maken en begeleidt je in dit hele proces. Je mag ook alleen je hart komen luchten.

 

De vertrouwenspersoon heeft ook een geheimhoudingsplicht en zal nooit iets doen zonder dat dit van tevoren met jou is besproken.

 

Hoe kun je contact opnemen met de vertrouwenspersoon?

Mandy Lagerweij is Gecertificeerd vertrouwenspersoon LVV (Landelijke Vereniging voor Vertrouwenspersonen) en onafhankelijk.

 

Je kunt haar bereiken per mail via vertrouwenspersoon@erisietsmisgegaan.nl